Перейти из форума на сайт.

НовостиФайловые архивы
ПоискАктивные темыТоп лист
ПравилаКто в on-line?
Вход Забыли пароль? Первый раз на этом сайте? Регистрация
Компьютерный форум Ru.Board » Игры » Action & Arcade » Активные темы » ZDoom, ZDoomGL, jDoom, jHeretic & jHexen

Модерирует : Cossack, RapSoldier, VdV

 Версия для печати • ПодписатьсяДобавить в закладки
Страницы: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Открыть новую тему     Написать ответ в эту тему

TriStan2002



Белый барс
Редактировать | Профиль | Сообщение | ICQ | Цитировать | Сообщить модератору
Для запуска любой версии необходимы  оригинальные *.wad файлы из игр

Doomsday
jDoom, jHeretic, jHexen

Doomsday 1.8.3 - 23 октября 2004.

Качаем:
Windows version
No installer : Зеркала. Размер: 2 847 кБ
Binary package with no installer. This is intended for people who are already familiar with Doomsday and want a speedy installation. Contains jDoom, jHeretic and jHexen.
With installer : Зеркала. Размер: 2 204 кБ
Binary package with a simple installer. Contains jDoom, jHeretic and jHexen.
 
Linux version : Зеркала. Размер: ? ??? кБ
Linux source code package. Be sure to read the README file and Build/COMPILING.
 
Ссылки по Doomsday HQ:
Официальный сайт
jDoom, jHeretic и jHexen

ZDoom

ZDoom 2.0.94:
94.cab - Размер: 1 019 KБ
18 ноября 2004 - Win9x/Me/2k/XP/2003
 
ZDoomGL 0.75:
zdoomgl_075.zip, Зеркала. Размер: 1 547 543 Б
27 апреля 2004 - Win9x/Me/2k/XP/2k3
 
Full Md2 Pack ZDoomGL Models:
ZDoomGLMd2.zip. Размер: 4 851 397 Б
22 декабря 2002 - Win9x/Me/2k/XP/2k3
 
Ссылки по ZDoom и ZDoomGL:
Домашняя страница ZDoom  
Домашняя страница ZDoomGL  
Страница с новейшими версиями ZDoomGL

Всего записей: 1869 | Зарегистр. 12-08-2002 | Отправлено: 10:25 21-08-2002 | Исправлено: SibD, 08:45 25-11-2004
SibD



Silver Member
Редактировать | Профиль | Сообщение | ICQ | Цитировать | Сообщить модератору
Вышла очередная бета ZDoom 2.0.45:
45.cab - Win9x/Me/2k/XP
9 апреля 2003 8:42. Размер: 923 173 Б
 

Изменения 2.0.43 -> 2.0.44 April 8, 2003
  • - Changed A_FreezeDeathChunks() to not use S_FREETARGMOBJ. It just destroys the actor instead. I should probably get rid of S_FREETARGMOBJ globally, since it isn't really needed with my stale pointer cleanup code.
  • - Fixed lockups caused by changing the TID of an actor stored in another actor's LastLook member because of Thing_Hate.
  • - Made MF4_NOICEDEATH accessible through Dehacked as "No Ice Death".
  • - Added "No Autofreeze" as a misc Dehacked setting.
  • - Fixed the "Entering Unnamed" text that could be seen when finishing a game.
  • - Fixed: Frozen things could not be shattered with radius damage, because the thrust they got after the damage would reset their tic counters to 3 seconds.
  • - New: The marines now start with the same sprite scaling as the player, and AScriptedMarine::SetSprite() now copies the scaling of the actor it's taking the new sprite from.
  • - Added some code to check for fake floor/ceiling sector actions when an actor moves up or down because of moving floors and ceilings.
  • - Fixed: SetActorProperty for APROP_Health assumed you were working with players after I added the player fix for it.
  • - Fixed: The plasma ball still had MF2_ICEDAMAGE from my testing.
  • - Fixed: Gender selection in the menu was broken because I had changed to "cyborg" to "other" in m_menu.cpp but not in d_netinfo.cpp. Justification: You can have male and female cyborgs, so cyborg isn't a proper gender.
  • - Some files were missing from the VC6 and Dev-C++ projects, so fixed that.
     
    Изменения 2.0.44 -> 2.0.45 April 9, 2003
  • - Made "cyborg" a synonym for the "other" gender, for compatibility reasons.
  • - Fixed: Forget "== 0" after stricmp (Line1, "No Ice Death").



    ----------
    Если человек пошёл налево, то надо его поправить.
    Мтсео вчестри желиетй Тиратаи

  • Всего записей: 3679 | Зарегистр. 01-06-2002 | Отправлено: 23:36 09-04-2003
    SibD



    Silver Member
    Редактировать | Профиль | Сообщение | ICQ | Цитировать | Сообщить модератору
    Вышла очередная бета ZDoom 2.0.46:
    14 апреля 2003 16:17 - Win9x/Me/2k/XP

  • - Added support for adding new projectiles to DECORATE.
  • - Changed the summon cheat so that it can be used to shoot projectiles and not just spawn them in place.
  • - Made the Lost Souls spawned by Pain Elementals inherit the Pain Elementals' hate information.
  • - Fixed the poison dart's poison application.
  • - Added a NULL-actor check to P_DisconnectEffect(), because I received a crash log where it was called with a NULL actor.
  • - Fixed: The calulation of secplane_t::ic was different in p_setup.cpp's slope spawners than it was in secplane_t's serializer, so if a demo was made on a level with slopes, and the game was saved during the course of the demo, the demo would desync if the player went on a slope after the save.
  • - Fixed: If a DirectInput 8 interface could not be obtained, the game would hang while trying to read mouse input using the DirectInput 3 interface. This is because DI8 has a DIDEVICEOBJECTDATA structure that is 4 bytes larger than DI3's. Unfortunately, IDirectInputDevice::GetDeviceData() does not do anything useful when passed a structure larger than it recognizes. It leaves the buffer alone, does not touch *pdwInOut, and returns DI_OK, which is quite misleading. I had to step into DirectInput before I realized what was going on, although I could have also discovered it by browsing dinput.h more thoroughly.
  • - Moved joystick reading out of I_GetEvent() and into I_StartFrame(). That's where it was in the original DOS Doom, because reading a traditional gameport can be an expensive operation (though I think USB is much faster).
  • - note to self: Remove BOOGA s
  • - Fixed: Thing_Projectile2 wasn't shifting the zspeed over.
  • - Fixed: The slopes created with P_SetSlope() had their orientations inverted.

    46.cab Размер: 902 КБ

    ----------
    Если человек пошёл налево, то надо его поправить.
    Мтсео вчестри желиетй Тиратаи

  • Всего записей: 3679 | Зарегистр. 01-06-2002 | Отправлено: 23:37 15-04-2003 | Исправлено: SibD, 11:09 16-04-2003
    SibD



    Silver Member
    Редактировать | Профиль | Сообщение | ICQ | Цитировать | Сообщить модератору
    Вышла очередная бета ZDoom 2.0.47:
    26 апреля 2003 - Win9x/Me/2k/XP

  • Added support for custom episode definitions (for all games, not just those that are already divided into episodes).
  • Fixed: Doom Shareware does not have an ENDPIC graphic, so don't try to show it.
  • Added a visible inventory bar for Doom.
  • Added APROP_Ambush for Set/GetActorProperty.
  • Added myasctime() function, which is equivalent to asctime(localtime(&time(NULL))), except it doesn't crash when the current time is before Jan 1, 1970 (which makes localtime return NULL).
  • Added a NULL file check to M_NotifyNewSave(). I was sent a crash report where this appears to have been the cause.
  • Fixed: Using teleporters with actor hits ceiling/floor triggers was problematic because the actor would still be clipped to its new ceiling or floor even if the teleport made it unnecessary
  • Finished Thing_ProjectileIntercept so that it works in three dimensions. Big thanks to all those on the notgod phorum who helped me with the math.
  • Extended my speedup trick for 1024x768 so that it also gets used for 2048x1536 and 512x384. I can now play the beginning of MAP01 in 2048x1536 at ~28 fps instead of 14 fps. 512x384 is so small that it doesn't really matter, but I think it is a few tenths of a millisecond faster now. What I think is going on: If the screen's pitch is a power of 2, then drawing columns (which Doom does a lot of in its renderer unless you're looking at the floor) will flush the cache lines a bunch and bring performance plummetting, as it has to transfer much more data to and from main memory. By making the pitch slightly larger so that it isn't a power of 2, the cache gets utilized better, so performance goes up.
  • Started adding Thing_ProjectileIntercept special (175). It is identical to Thing_ProjectileAimed, except it leads the target.
  • Fixed: Activating SoundEnvironment actors did not work, because I forgot to include the AActor * parameter in the prototypes.

    47.cab Размер: 928 503 Б

    ----------
    Если человек пошёл налево, то надо его поправить.
    Мтсео вчестри желиетй Тиратаи

  • Всего записей: 3679 | Зарегистр. 01-06-2002 | Отправлено: 19:36 27-04-2003
    SibD



    Silver Member
    Редактировать | Профиль | Сообщение | ICQ | Цитировать | Сообщить модератору
    Так, народ. Давно не обновлялись. Начать пора.
     
    На Doomsday сообщают о работе над версией 2, но что и над 1.7 не прекращаются работы, но 2-я версия приоритетней.
    Ещё, что скоро выйдет версия 1.7.9. Ждёмсс.
     
    Ещё новость:
    Вышла очередная версия ZDoomGL 0.74:
    zdoomgl074.zip - Win9x/Me/2k/XP
    20 мая 2003. Размер: 1 390 339 Б
    zdoomgl074_src.zip - Win9x/Me/2k/XP
    20 мая 2003. Размер: 1 831 618 Б
     
    Если не качает, то вот ссылки на зеркала:
    ZDoomGL 0.74            ZDoomGL 0.74 Source

    ----------
    Если человек пошёл налево, то надо его поправить.
    Мтсео вчестри желиетй Тиратаи

    Всего записей: 3679 | Зарегистр. 01-06-2002 | Отправлено: 20:58 20-05-2003 | Исправлено: SibD, 21:07 20-05-2003
    TriStan2002



    Белый барс
    Редактировать | Профиль | Сообщение | ICQ | Цитировать | Сообщить модератору
    SibD
    Реально настроить ZDOOM для игры по Локалке?
    Через лаунчер только?

    ----------
    Какой день сегодня! Погода так и шепчет - займи и выпей

    Всего записей: 1869 | Зарегистр. 12-08-2002 | Отправлено: 10:51 21-05-2003
    SibD



    Silver Member
    Редактировать | Профиль | Сообщение | ICQ | Цитировать | Сообщить модератору
    TriStan2002
    По лакалке - реально.

    Цитата:
    Через лаунчер только?

    Нет. Но нужно знать консольные команды. А лаунчер всё сам прописывает.

    ----------
    Если человек пошёл налево, то надо его поправить.
    Мтсео вчестри желиетй Тиратаи

    Всего записей: 3679 | Зарегистр. 01-06-2002 | Отправлено: 11:12 21-05-2003 | Исправлено: SibD, 19:39 27-05-2003
    SibD



    Silver Member
    Редактировать | Профиль | Сообщение | ICQ | Цитировать | Сообщить модератору
    Вышла очередная версия Doomsday
    Doomsday 1.7.9 - 27 мая 2003.

    Added     Changed or improved     Fixed or removed

  • external resource locator (in Data\Game\: Textures\, Patches\, Music\ and Sfx\) with game mode subdirs (see readme)  
  • high-resolution patches (e.g. menu graphics, game fonts, background pictures)  
  • netgame server info includes: game mode (e.g. doom1-ultimate, doom2-plut, hexen), game config, IWAD, PWADs, player names  
  • info about network setup added to cphelp.txt, shows up during setup  
  • cvar 'server-player-limit': maximum number of clients  
  • cvar 'rend-light-wall-angle': intensity of angle-based wall lighting  
  • cvar 'input-mouse-filter': average mouse X/Y axis values  
  • model flag 'df_dim' (0x1000000): model is never rendered fullbright  
  • cmds 'movefloor', 'moveceil', 'movesec': move a sector's plane(s)
     
  • low-level networking updated to DirectX 8  
  • improved network setup GUI  
  • client can only connect to servers in the same game mode  
  • cmd 'net' prints usage info  
  • cvar 'net-ip-port' is the local TCP/IP port  
  • "Filter mouse movement" added to Control Panel's Input page  
  • -nohightex now only affects wall textures and flats  
  • crosshair color alpha (cmd "crosshair color", var "view-cross-a")
     
  • fixed: client was able to connect to a server running a different game  
  • fixed: aborted client connection crashed the server  
  • potential problem handling client connections fixed  
  • fixed: fullbrightness didn't affect particles  
  • DirectSound 8: fixed a problem with buffer loading; using -csd should no longer be necessary  
  • Sound definition patching fixed (Ext/Group keys were ignored)  
  • fixed bug 712332: when server pauses a netgame, all clients will pause

     
    KickStart:
  • Cheb's KickStart v2.09 replaces the ancient v1.6

     
    jDoom:
  • game modes: doom1-share, doom1, doom1-ultimate, doom2, doom2-plut, doom2-tnt  
  • automap added to Options -> Controls (under Misc.)  
  • cvar game-corpse-sliding: corpses slide down stairs and ledges (defaults to zero due to some bad behaviour; e.g. exit room of D2/22)
     
  • cvar game-corpsetime renamed to game-corpse-time
     
  • fixed bug 734892: sides with bogus sectors  
  • A_Tracer() used to spawn puffs that were identical to bullet puffs, this caused complications with particle generators

     
    jHeretic:
  • game modes: heretic-share, heretic (normal registered), heretic-ext (has episodes 4, 5)

     
    jHexen:
  • game modes: hexen, hexen-dk (Death Kings of Dark Citadel)
     
  • fixed: sound sequence delays with repeating sounds (sequence updater didn't get correct information about currently playing sound effects)

     
    drOpenGL/drD3D:
  • -refresh option
     
  • closest available refresh rate selected


    Качаем:
    No installer : HTTP, FTP. Размер: 2 199 кБ
    Binary package with no installer. This is intended for people who are already familiar with Doomsday and want a speedy installation. Contains jDoom, jHeretic and jHexen.
     
    With installer : HTTP, FTP. Размер: 1 723 кБ
    Binary package with a simple installer. Contains jDoom, jHeretic and jHexen.
     
     
    К этому всему ещё:
    Обновили лаунчер до версии KickStart 2.0
    Обновили модели для jHeretic и jHexen

    ----------
    Если человек пошёл налево, то надо его поправить.
    Мтсео вчестри желиетй Тиратаи

  • Всего записей: 3679 | Зарегистр. 01-06-2002 | Отправлено: 20:06 27-05-2003 | Исправлено: SibD, 20:17 27-05-2003
    SibD



    Silver Member
    Редактировать | Профиль | Сообщение | ICQ | Цитировать | Сообщить модератору
    Вышла очередная версия Doomsday
    Doomsday 1.7.10 - 10 июня 2003.

    Качаем:
    No installer : HTTP, FTP. Размер: 2 218 кБ
    Binary package with no installer. This is intended for people who are already familiar with Doomsday and want a speedy installation. Contains jDoom, jHeretic and jHexen.
     
    With installer : HTTP, FTP. Размер: 1 722 кБ
    Binary package with a simple installer. Contains jDoom, jHeretic and jHexen.

    ----------
    Если человек пошёл налево, то надо его поправить.
    Мтсео вчестри желиетй Тиратаи

    Всего записей: 3679 | Зарегистр. 01-06-2002 | Отправлено: 18:53 11-06-2003
    rev3nant

    Silver Member
    Редактировать | Профиль | Сообщение | Цитировать | Сообщить модератору
    SibD
    Цитата:
    Doomsday
    Ты их вобще сам используешь? Что там реально хорошего? Кооп есть нормальный?

    Всего записей: 4935 | Зарегистр. 16-02-2002 | Отправлено: 19:07 11-06-2003
    SibD



    Silver Member
    Редактировать | Профиль | Сообщение | ICQ | Цитировать | Сообщить модератору
    Конечно, только по сети играть нескем Из-за этого некогда с ней разбираться.

    ----------
    Если человек пошёл налево, то надо его поправить.
    Мтсео вчестри желиетй Тиратаи

    Всего записей: 3679 | Зарегистр. 01-06-2002 | Отправлено: 19:19 11-06-2003
    SibD



    Silver Member
    Редактировать | Профиль | Сообщение | ICQ | Цитировать | Сообщить модератору
    Сейчас идёт упорное тестирование игры по сети в Doomsday 1.7.11
    На офсайте уже пошла инфа про NetTest 2

    ----------
    Если человек пошёл налево, то надо его поправить.
    Мтсео вчестри желиетй Тиратаи

    Всего записей: 3679 | Зарегистр. 01-06-2002 | Отправлено: 19:58 03-07-2003
    SibD



    Silver Member
    Редактировать | Профиль | Сообщение | ICQ | Цитировать | Сообщить модератору
    Вышла очередная версия Doomsday
    Doomsday 1.7.11 - 6 июля 2003.

    Качаем:
    No installer : HTTP, FTP. Ещё зеркала. Размер: 2 237 кБ
    Binary package with no installer. This is intended for people who are already familiar with Doomsday and want a speedy installation. Contains jDoom, jHeretic and jHexen.
     
    With installer : HTTP, FTP.  Ещё зеркала. Размер: 1 738 кБ
    Binary package with a simple installer. Contains jDoom, jHeretic and jHexen.
     
    Изменения смотрим здесь.

    ----------
    Если человек пошёл налево, то надо его поправить.
    Мтсео вчестри желиетй Тиратаи

    Всего записей: 3679 | Зарегистр. 01-06-2002 | Отправлено: 17:45 07-07-2003
    SibD



    Silver Member
    Редактировать | Профиль | Сообщение | ICQ | Цитировать | Сообщить модератору
    Вышла очередная версия Doomsday
    Doomsday 1.7.12 - 31 августа 2003.

    Качаем:
    No installer : HTTP, FTP. Ещё зеркала. Размер: 2 533 кБ
    Binary package with no installer. This is intended for people who are already familiar with Doomsday and want a speedy installation. Contains jDoom, jHeretic and jHexen.
     
    With installer : HTTP, FTP.  Ещё зеркала. Размер: 2 032 кБ
    Binary package with a simple installer. Contains jDoom, jHeretic and jHexen.
     
    Изменения смотрим здесь.

    ----------
    Если человек пошёл налево, то надо его поправить.
    Мтсео вчестри желиетй Тиратаи

    Всего записей: 3679 | Зарегистр. 01-06-2002 | Отправлено: 19:20 02-09-2003
    SibD



    Silver Member
    Редактировать | Профиль | Сообщение | ICQ | Цитировать | Сообщить модератору
    Кто-нить ещё в Doom играет?
    Вот вчера скачал
    Цитата:
    Doomsday 1.7.12  
    . Прикольно сделали. В лаунчере появился русский фейс. Ещё много улучшений (по сравнению с 1.7.9)

    ----------
    Если человек пошёл налево, то надо его поправить.
    Мтсео вчестри желиетй Тиратаи

    Всего записей: 3679 | Зарегистр. 01-06-2002 | Отправлено: 16:31 09-09-2003
    KostiKL



    Advanced Member
    Редактировать | Профиль | Сообщение | Цитировать | Сообщить модератору
    SibD
    Скаччал.. поиграл...  
    Тряхнул стариной...
    Хорошо!
    Как говорит мой шеф: "Сразу чем то старым и добрым потянуло..."

    ----------
    You're a half a world away, But in my mind I whisper every single word you say.
    And before you sleep at night, You pray to me, your lucky star, your singing satellite.

    Всего записей: 669 | Зарегистр. 04-02-2003 | Отправлено: 20:14 22-09-2003
    SibD



    Silver Member
    Редактировать | Профиль | Сообщение | ICQ | Цитировать | Сообщить модератору
    KostiKL
    Рад за тебя!!!
     
    Вышла очередная версия Doomsday
    Doomsday 1.7.13 - 23 сентября 2003.

    Качаем:
    No installer : HTTP, FTP. Ещё зеркала. Размер: 2 544 кБ
    Binary package with no installer. This is intended for people who are already familiar with Doomsday and want a speedy installation. Contains jDoom, jHeretic and jHexen.
     
    With installer : HTTP, FTP.  Ещё зеркала. Размер: 2 040 кБ
    Binary package with a simple installer. Contains jDoom, jHeretic and jHexen.
     
    Изменения смотрим здесь.

    ----------
    Если человек пошёл налево, то надо его поправить.
    Мтсео вчестри желиетй Тиратаи

    Всего записей: 3679 | Зарегистр. 01-06-2002 | Отправлено: 23:35 25-09-2003
    CrYpT



    Newbie
    Редактировать | Профиль | Сообщение | Цитировать | Сообщить модератору

    Цитата:
    Кто-нить ещё в Doom играет?

    Еще как играют! Все новейшие версии порта JDooM а также патчи для 3д моделей можно скачать на www.doom-ii.times.lv Также для тех кто хочет порезатся по и-нету есть порт Zdaemon предназначеный для игры на выделеных интернет серверах которых кстати на данный момент 65. Существуют также специальные программы закачки и установки уровней (если кто не может найти самостоятельно). В ближайшее время выходит Zdaemon с поддержкой CTF!!! А также уже вышел ZdaemonGL правда еще в стадии бета тестирования. Кстати есть ли кто из Латвии? Могли бы собратся и срубится в Кооператив на каком-нибудь интересном Мегаваде или подесмачится! Жду ваших постов.

    Всего записей: 6 | Зарегистр. 26-09-2003 | Отправлено: 11:37 26-09-2003
    KostiKL



    Advanced Member
    Редактировать | Профиль | Сообщение | Цитировать | Сообщить модератору
    SibD

    Цитата:
    Вышла очередная версия Doomsday  

    Скок.. еклмн можно уже????
    Что ни день то новая...

    ----------
    You're a half a world away, But in my mind I whisper every single word you say.
    And before you sleep at night, You pray to me, your lucky star, your singing satellite.

    Всего записей: 669 | Зарегистр. 04-02-2003 | Отправлено: 18:46 30-09-2003
    SibD



    Silver Member
    Редактировать | Профиль | Сообщение | ICQ | Цитировать | Сообщить модератору
    KostiKL

    Цитата:
    Что ни день то новая...

    Вообще-то они раз в месяц обновляются

    ----------
    Если человек пошёл налево, то надо его поправить.
    Мтсео вчестри желиетй Тиратаи

    Всего записей: 3679 | Зарегистр. 01-06-2002 | Отправлено: 23:18 01-10-2003
    railin

    Advanced Member
    Редактировать | Профиль | Сообщение | Цитировать | Сообщить модератору
    CrYpT
     
    Попроси здесь:
    http://www.forum.ru-board.com/topic.cgi?forum=29&topic=2038&start=280

    Всего записей: 690 | Зарегистр. 16-10-2001 | Отправлено: 16:35 02-10-2003
    Открыть новую тему     Написать ответ в эту тему

    Страницы: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

    Компьютерный форум Ru.Board » Игры » Action & Arcade » Активные темы » ZDoom, ZDoomGL, jDoom, jHeretic & jHexen


    Реклама на форуме Ru.Board.

    Powered by Ikonboard "v2.1.7b" © 2000 Ikonboard.com
    Modified by Ru.B0ard
    © Ru.B0ard 2000-2024

    BitCoin: 1NGG1chHtUvrtEqjeerQCKDMUi6S6CG4iC

    Рейтинг.ru