Mavrikii
Platinum Member | Редактировать | Профиль | Сообщение | Цитировать | Сообщить модератору Kaile вам пора открывать отдельную тему, а не забивать данный топик рейдерством. Цитата: Неужели там такая сирена есть в самолёте?? | все есть - master warning http://ru.wikipedia.org/wiki/Сигнальное_табло Цитата: смешного нельзя смотреть этот эпизод - то закрылок много, то скорость выше, потом ниже | непонятно что смешного - больше угол закрылков, больше сопротивление потоку воздуха, меньше скорость, нужно поднимать мощность двигателя. на большой скорости максимально выпускать закрылки тоже нельзя - сломает. Цитата: Что-то я не припоминаю в самолётах, которые летают в Египет таких лестниц наверх - вроде и кабина пилотов на том же этаже), что и салон пассажирский. | мало летали. может быть прямая лестница, а может mig73 Цитата: ну а на современных вообще речевой информатор с приятным женским голосом | не всегда ) чаще, как раз, мужской ) http://www.noiseandhealth.org/article.asp?issn=1463-1741;year=2003;volume=6;issue=21;spage=39;epage=50;aulast=Edworthy женские больше на военных, мужские на гражданских. хотя у пилота есть возможность переключить. https://en.wikipedia.org/wiki/Bitching_Betty ну и получается, что может быть разделение по типу предупреждения Цитата: Modern Boeing and Airbus airliners both feature a male voice, which calls out height above terrain on approach to landing, and other related warnings. Airbus aircraft feature a distinctive British RP accent (heard on recent builds of the A320 and all Airbus aircraft since the A330 and A340), or a French accent (heard on ECAM-equipped A300s, A310s and early A320s). A female voice was incorporated into McDonnell Douglas DC-9, MD-80/90, McDonnell Douglas MD-11 and Boeing 717 (inherited from McDonnell Douglas after the merger with Boeing) series aircraft in their Central Aural Warning Systems (CAWS). These systems provided a voice for most warnings, including fire, altitude, cabin altitude, stall, overspeed, autopilot disconnect and so on. | Цитата: Edworthy and colleagues in 2003, based at Plymouth University in UK, for example, found that both acoustic and non-acoustic differences between male and female speakers were negligible. Therefore, they recommended, the choice of speaker should depend on the overlap of noise and speech spectra. Female voices did, however, appear to have an advantage in that they could portray a greater range of urgencies because of their usually higher pitch and pitch range. They reported an experiment showing that knowledge about the sex of a speaker has no effect on judgments of perceived urgency, with acoustic variables accounting for such differences. Arrabito in 2009, however, at Defence Research and Development Canada in Toronto, found that with simulated cockpit background radio traffic, a male voice rather than a female voice, in a monotone or urgent annunciaton style, resulted in the largest proportion of correct and fastest identification response times to verbal warnings, regardless of the gender of the listener. | Цитата: Боинг на скорости 180 будет падать как подстреленная утка | с закрылками - не будет. у 747, к примеру, скорость взлета 160-180 при закрылках 30, а посадочная от 130-160, зависит от многих факторов и модели. но это, конечно же, не км в час ) в морских милях в час (то есть нужно умножать на 1,85 для перевода в км/ч) | Всего записей: 15589 | Зарегистр. 20-09-2014 | Отправлено: 20:14 16-08-2017 | Исправлено: Mavrikii, 20:28 16-08-2017 |
|