theVile
Junior Member | Редактировать | Профиль | Сообщение | ICQ | Цитировать | Сообщить модератору Попробую аргументировать: Цитата: Reasonable arguments can be made for and against the OpenGL or Direct-X style of API evolution. With vendor extensions, you get immediate access to new functionality, but then there is often a period of squabbling about exact feature support from different vendors before an industry standard settles down. With central planning, you can have "phasing problems" between hardware and software releases, and there is a real danger of bad decisions hampering the entire industry, but enforced commonality does make life easier for developers. Trying to keep boneheaded-ideas-that-will-haunt-us-for-years out of Direct-X is the primary reason I have been attending the Windows Graphics Summit for the past three years, even though I still code for OpenGL. | Это из плана Кармака за 29 января 2003 (http://www.bluesnews.com/plans/1/). И здесь (http://forum.ru-board.com/topic.cgi?forum=32&topic=0795&start=760#9) была иформация о том, что Цитата: Владельцам же не самых производительных графических решений будет интересно узнать, что Джон Кармак решил реализовать гибкую систему "откатов" для устаревшего оборудования в пределах базового кода ARB2, позволяющую эффективно "обменивать" качество картинки на производительность. | И где же ещё, кроме OpenGL, используються расширения ARB? |